Wat is het vak casemanagement toch afwisselend en interessant, blogt casemanager Sanne Sternfeld. Vooral bij Recht Door Zee Casemanagement! Wij werken op interim basis bij onze klanten en zijn druk bezig met het optimaliseren en ontwikkelen van onze arbodienstverlening. Naast dat ik casemanager en kwaliteitsmanager ben, houd ik me ook bezig met de werving en selectie van nieuwe casemanagers.
Enthousiast over casemanagement
Regelmatig bellen mensen die meer informatie willen over Recht Door Zee Casemanagement en over ons vakgebied. Ik vind het erg leuk om dit gesprek aan te gaan en anderen enthousiast te maken over dit leuke vak. Daarnaast houdt het mij scherp en realiseer ik me tijdens zo’n gesprek waarin Recht Door Zee Casemanagement zich onderscheidt van haar concurrentie. Vorige week werd ik gebeld door iemand die interesse heeft om zich om te laten scholen tot casemanager. Hij kon door de bomen het bos niet meer zien, omdat er zoveel verschillende functietitels worden gebruikt. Verzuimadviseur, re-integratieadviseur, verzuimspecialist, manager verzuim en registercasemanager duizelden hem voor de ogen. Via Google kwam hij op onze website terecht. Wat hem opviel tijdens zijn zoektocht was dat Recht Door Zee Casemanagement anders is dan de gemiddelde arbodienstverlener: de mens staat bij ons centraal en wij werken doelmatig.
Op ons duimpje
Tijdens ons gesprek vertelde ik hem dat ik in de praktijk vaak zie dat zieke medewerkers bij arbodiensten ‘nummertjes’ zijn en dat er lijsten afgevinkt worden. Als een dossier maar voldoet aan de eisen van de Wet verbetering Poortwachter. Lijsten en nummers zul je bij ons niet tegenkomen. Wij benaderen werkgever en medewerker persoonlijk en bieden maatwerk. Wij luisteren naar het verhaal achter een ziekmelding. Natuurlijk is de wetgeving voor ons de basis. Maar wij kijken verder dan wet- en regelgeving, omdat het om mensen gaat. Hoe wij dat doen? Door onze jarenlange specialistische ervaring kennen wij de wetgeving op ons duimpje. Wij weten waarop we moeten letten en weten waar de nuances liggen. Door rechtdoorzee het gesprek aan te gaan, met zowel werkgever als werknemer, zorgen we dat het re-integratieproces zo goed mogelijk verloopt.
Werken bij Recht Door Zee
De sollicitant zag dit op onze website www.rechtdoorzeecasemanagement.nl terug. Hij gaf ons een compliment en bedankte me voor het fijne gesprek. Voordat we ophingen gaf ik aan dat we graag in contact met hem komen als hij zijn opleiding tot register casemanager heeft afgerond (een vereiste vanuit Recht Door Zee). Hij belt me volgend jaar terug om de eventuele mogelijkheden te bespreken om bij ons te komen werken. Ook meer weten over het werk van een Recht Door Zee Casemanager? Of wilt u meer weten over onze (arbo)dienstverlening en wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? Neem dan contact met mij op voor het maken van een afspraak.