Iedereen heeft er vragen over, wij ook.
Waar wij meestal bij onze klanten op kantoor werken, is dat nu niet meer mogelijk.
Samen zoeken we naar passende oplossingen om iedereen zo goed mogelijk van dienst te zijn in deze moeilijke tijd.

Ook bij Recht Door Zee gaan er dingen anders. Wij hebben via videobellen contact met onze collega’s, opdrachtgevers en medewerkers. Werken vanuit huis en proberen het beste ervan te maken. We bellen 1x in de week met hele team, omdat wij willen weten hoe het iedereen gaat. Daar nemen we de tijd voor, omdat het om mensen gaat. Ook wij merken dat het nieuwe werken uitdagingen heeft. Gelukkig zijn mensen inventief, verzinnen we overal oplossingen voor en gaan we uitdagingen aan.

Wat overblijft is de wet- en regelgeving, waar je je als organisatie aan moet en wil houden

Ook daarin zien we veranderingen in dingen die nu wel kunnen en die absoluut nog steeds niet mogen. Waar voorheen AVG-proof processen tijdens het ziekteverzuim leidend waren, zie je dat men sneller over medische zaken in gesprek gaat en rapporteert. Terwijl je volgens de wet- en regelgeving soms iets meer getolereerd wordt, maar zeker niet alles. Om geen verrassingen achteraf te krijgen, is het van belang om zorgvuldig met mensen en hun gegevens om te blijven gaan.

Omdat wij ook willen helpen en ons steentje bij willen dragen, hebben wij de meest gestelde vragen over het coronavirus in ons vak casemanagement verzuim op een rij gezet.
De vragen en antwoorden gaan over: ziekmeldingen, verlofrechten, AVG, werktijdverkorting, loondoorbetalingsverplichting en de verzuimverzekering.

Dagelijks veranderen de antwoorden

Daarom zorgen we regelmatig voor een update van de veelgestelde vragen ‘corona en ziekteverzuim’.

Wij gaan met elkaar in gesprek én blijven met elkaar in gesprek. Omdat het om mensen gaat.